אפיק פרנסה חדש: "קורס הכשרת מלווי סוכרת"

אתר קול חי 1 Comment on אפיק פרנסה חדש: "קורס הכשרת מלווי סוכרת"
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחלת הסוכרת הוכרזה על ידי האו"ם כמגיפה כלל עולמית. נתוני המועצה הלאומית לסוכרת מלמדים כי בישראל מעל חצי מיליון איש חולים בסוכרת וכחצי מיליון נוספים נמצאים במצב של סוכרת סמויה.

הסוכרת היא מחלה כרונית שתחומי ההשפעה שלה הם רבים, ההתמודדות עמה אינה נחלתו של החולה בלבד, אלא גם של בני משפחתו. הקשיים מתעצמים כאשר מדובר בסוכרת מסוג 1 (המכונה בפי רבים סוכרת נעורים) המתפרצת בילדים בגילאים צעירים או בבני נוער.

בדרך כלל הידיעה על המחלה, "נופלת" על בני המשפחה כרעם ביום בהיר וללא הכנה מוקדמת, ומאותו רגע חייהם – הן של הילד החולה והן של בני משפחתו – משתנים בצורה ניכרת, הן מבחינה מעשית (הזרקות אינסולין, מדידת ערכים, הקפדה על תזונה נכונה) והן מבחינה רגשית (דאגה לילד, חרדתיות מפני השלכות, לעיתים סודיות ועוד).

במרכז י.נ.ר הגו תכנית יוצאת דופן הבאה לעזרת אותן משפחות ואותם ילדים חולים.

מדובר בתכנית להכשרת מנחי הורים ומורים לילדים החולים בסוכרת נעורים, בשיתוף האגודה לסוכרת נעורים ובאישור אגף שפ"י במשרד החינוך.

עינת בדיחי-נחום, דיאטנית סוכרת מזה 20 שנה ומרכזת הקורס מסבירה: "הקורס יכשיר את המלווים בשני מישורים: המישור הראשון הוא מעשי – איזון הסוכרת והטיפול במחלה, כאשר המשתתפים בקורס יקבלו ידע בתחום הבריאות והתזונה על מנת למנוע מצבי חולי וקיום אורח חיים בריא, תוך היכרות עם הגופים הבריאותיים שעשויים לתת שירות לילד ולבני משפחתו.

"המישור השני הוא רגשי – הענקת תמיכה הן לילד והן להוריו ולהעצמתם כמי שאמורים להוות המשענת הבטוחה של הילד, תוך מתן ביטוי לקשייהם האישיים והרגשיים".

למי מתאים הקורס?
"בראש ובראשונה חשוב שתהיה לתלמידים מוטיבציה פנימית לסייע ולהנחות ורים המתמודדים עם המחלה. מבין הנרשמים לקורס יש אנשים בעלי רקע של הנחיית קבוצות והנחיית הורים, יועצים ואנשי חינוך, עובדים סוציאליים וכדומה, אך אין צורך בידע רפואי מוקדם. גם בני משפחה של חולה סוכרת מסוג 1 יכולים למצוא עניין רב בקורס ובכלל – כל מי שמעוניין לרכוש מקצוע ייחודי ומאתגר. חשוב לדעת שניהול מחלת הסוכרת מתחיל ונגמר אצל המטופל ומשפחתו, לכן דמותו של מנחה התנהגותי בתמונה כה חשובה.

"גם מבחינה רגשית יש נושאים טעונים רבים: שידוכים, הסתרה, ניצול המוגבלות, חריגות בחברה ועוד. ושוב למנחה סוכרת יש תפקיד משמעותי בהעלאת הנושאים על פני השטח ודיון ובירור אודותם".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לגב' עינת בדיחי שלום רב,
    לפני כ- 15 שנה,כשעבדת בקופ"ח המאוחדת ברח' הטורים בירושלים,הכנת עבורי
    דיאטה,לפיה אני מתנהל עד היום.
    על כך אני מודה מאוד מאוד !
    לאור הזמן הרב שעבר ללא עדכון,אני חושב,שכדאי לי להזמין פגישה ולבדוק
    את המצב.
    אשמח מאוד אם תקבעי לי תור.
    בתודה מראש ובברכת שנה טובה ומבורכת !
    אורי סטרר
    טל': 050-400-4414